شهرهای بزرگ ترکیه از جمله استانبول و آنتالیا دارای وسایل حمل و نقل عمومی خوب و با کیفیتی هستند تا توریست ها بتوانند به راحتی به مناطق مورد نظرشان برسند.

شما در آنتالیا می توانید از اتوبوس، تاکسی، ترانسفر هتل، قایق و کشتی، موتور، دوچرخه و ماشین های کرایه ای برای حمل و نقل استفاده نمایید. اغلب به دلیل هزینه ی بالا استفاده از تاکسی پیشنهاد نمی شود و اتوبوس به عنوان بهترین وسیله ی نقلیه ی عمومی در آنتالیا شناخته می شود. 

۱ ) اتوبوس

 هزینه ی حمل و نقل با اتوبوس بسیار مقرون به صرفه می شود، برای اتوبوس سوار شدن باید کارت های شارژی اتوبوس ( Antalya Cards ) استفاده نمایید. این کارت ها را می توانید از تمامی سوپرمارکت های آنتالیا تهیه نمایید. هزینه ی هر مسیر برای ساکنان ۱ الی ۲ لیر و برای توریستان ۱۰ الی ۱۵ لیر می شود. باید توجه داشته باشید که بدون داشتن کارت های اتوبوس به هیچ وجه نمی توانید از این وسیله استفاده کنید.

از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب می توانید از اتوبوس استفاده نمایید. ایستگاه های اتوبوس در آنتالیا شماره گذاری شده اند و هر اتوبوس هم شماره ی خاصی که نماینده ی ایستگاه های مقصدش هستند را روی تابلوی الکترونیکی جلویش نشان می دهد به این صورت به راحتی می توانید اتوبوس و ایستگاه مورد نظرتان را با هم مطابقت داده و به هدف برسید.

۲ ) تاکسی

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده در آنتالیا تاکسی است. اتومبیل های نارنجی رنگ تاکسی را در جای جای این شهر می توانید مشاهده کنید و کافی است مقصد مورد نظرتان را به راننده بگویید تا شما را به راحتی به آن جا ببرد.

هزینه ی تاکسی بنابر مسافت مختلف می باشد و باید با پول نقد ( لیر یا دلار ) هزینه را پرداخت نمایید.

۳ ) مترو

شهر آنتالیا مانند دیگر شهر های پررفت و آمد و بزرگ ترکیه خط مترو هم دارد. پس از اتوبوس، مترو به صرفه ترین وسیله ی حمل و نقل عمومی در آنتالیا می باشد. هزینه ی مترو را باید توسط کارت های مترو که در ایستگاه ها به فروش می رسند پرداخت نمایید و هزینه ی سفر شما با دستگاه های الکترونیکی ( همانند ایران ) پرداخت می شوند و بنابر مسافتی از مترو استفاده کرده اید از کارت شما کسر می گردد. اگر قصد سفر با مترو را دارید پیش از خرید کارت مترو مطمئن شوید که مقصد مورد نظر شما ایستگاه مترو داشته باشد چون در این شهر تنها برخی از مراکز مهم ایستگاه مترو دارند.

اما به طور میانگین حمل و نقل با مترو برای یک نفر ۲۰ لیر می شود، برای کسب اطلاعات بیشتر در باره ی ایستگاه های مترو و خرید آنلاین کارت مترو می توانید به این وبسایت مراجعه نمایید.


فرودگاه های آنتالیا

برای مسافرت هوایی به آنتالیا دو فرودگاه وجود دارد که یکی از آن ها فرودگاه اصلی و دیگری ( اسپارتا ) خارج از آنتالیا واقع شده است اما به دلایلی تنها میزبان مسافران ایرانی می باشد که قصد رفتن به آنتالیا را دارند به همین دلیل با هم با این دو فرودگاه آشنا می شویم.

۱ ) فرودگاه آنتالیا

این فرودگاه بزرگ ترین و اصلی ترین و پرتردد ترین فرودگاه های ترکیه می باشد، این فرودگاه در سال ۱۹۹۸ میلادی با دو ترینال در سمت شمال شرقی آنتالیا مورد بهره برداری قرار گرفت، ۳۵ میلیون مسافر در یک سال می توانند از طریق این فرودگاه جا به جا شوند.

آدرس: آسیا، ترکیه، آنتالیا، مرادپاشا، ترمینال بین المللی، فرودگاه بین المللی

2 ) فرودگاه اسپارتا

در حال حاضر بنابر برخی حوادث سیاسی مسافران ایرانی برای سفر به آنتالیا و آلانیا باید از فرودگاه اسپارتا استفاده نمایند، این فرودگاه خارج از شهر آنتالیا و در استان اسپارتا می باشد.

این فرودگاه در سال ۱۹۹۷ میلادی افتتاح گردید، اسپارتا از آنتالیا ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد به همین دلیل مسافرانی که قصد سفر به آنتالیا را دارند باید با اتوبوس، تاکسی و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی خود را به آنتالیا برسانند که با اتوبوس حدودا ۳ الی ۴ ساعت راه است.

آدرس: آسیا، ترکیه، اسپارتا، فرودگاه اسپارتا.

 


آب و هوای شهر آنتالیا

 

تابستان:

گرم و خشک با تابش نور گرم خورشید، میانگین هوا ۳۰ تا ۳۵ درجه.

زمستان:

معتدل و بارانی، به دلیل وجود امواج زیاد در سواحل هوا سرد نمی شود و بارش برف در آنتالیا بسیار نادر است. میانگین دمای هوا در زمستان ۱۹ تا ۱۵ درجه ی سانتی گراد است اما رطوبت هوا زیاد است، میانگین رطوبت در این فصل ۶۴ درصد می باشد.

پاییز:

هوای معتدل و رو به سرما همراه با بارش باران های سیل آسا.

بهار:

بهترین فصل سفر به آنتالیا بهار است، دمای هوا معتل می باشد و رطوبتی ندارد و اغلب خورشید می تابد ولی درجه ی حرارت زیاد بالا نیست.


اگر به زبان ترکی مسلط نیستید باز هم با یادگیری چند اصطلاح ساده می توانید تا حد زیادی نیازهایتان را برآورده کنید، به آموزش برخی از این عبارات ضروری می پردازیم:

سلام Selam
خوش آمدید Hoş geldin
روز خوش İyi günler
آره Evet
نه Hayır
احتمالا Belki
نمی دونم Bilmiyorum
فهمیدم Anlıyorum
نفهمیدم Anlamadım
لطفا آروم تر صحبت کنید Lütfen daha yavaş konuşun
لطفا آن را بنویسید Lütfen yazınız
می توانید انگلیسی صحبت کنید؟ İngilizce biliyor musun
ببخشید Özür dilerim
این چقدره؟ (قیمت) ?Ne kadar
ممنونم Teşekkürler
دستشویی کجاست؟ ?Tuvalet nerede
کمکم کن yardim lütfen
تصادف Kaza
به پزشک نیازمندم doktora ihtiyaç va
آتش Yangin

هنگام مسافرت به شهر و یا کشور جدید اغلب جنبه ی مثبت سفر را در نظر می گیریم و به فکر حوادثی که شاید در کمینمان باشند نیستیم اما خوب است کمی هم به این بُعد سفر بیندیشم. در هنگام حادثه ی تصادف، آتش سوزی، بیماری و ... با چه شماره ای تماس می گیرید؟

در این بخش برخی شماره های ضروری آنتالیا را در اختیارتان قرار می دهیم که کمی بیشتر برای وقوع حادثه آماده باشید.

 

کد شماره گیری کشور ۹۰
کد شهر ۹۰
پلیس ۱۵۵
آمبولانس ۱۱۲
آتش‌نشانی ۱۱۰
اداره امنیه ۱۵۶
آتش سوزی جنگل ۱۷۷
اطلاعات گردشگری ۱۷۰
گارد ساحلی ۱۵۸
فرودگاه آنتالیا (۰۲۴۲) ۳۳۰۳۰۳۰

مناظر و طبیعت زیبا به همراه معماری دیدنی و تاریخی خاص آنتالیا

از شهر آنتالیا بیشتر بدانید

آنتالیا در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک و از غرب به شهر کورکوتلی متصل شده است.

در این شهر منطقه ای به نام لارا وجود دارد که تنها برای میزبانی توریستان آماده سازی شده است، صدها هتل و وسایل تفریحی در این منطقه گرد هم آمده اند تا آنتالیا را به یکی از برترین شهرهای توریستی جهان تبدیل کنند.

آنتالیا از سال ۲۰۰۰ میلادی تا به امروز با سرمایه گذاری در صنعت گردشگری توانسته به موفقیت های چشم گیری دست یابد؛ ساخت انواع هتل، پارک، سواحل زیبا و مراکز خرید تنها گوشه ای از امکانات و جذابیت های این منطقه می باشند.

عمده درآمد مردمان این ناحیه از توریستان است اما آن ها در کشاورزی هم بسیار قدرتمند هستند؛ محصولات کشاورزی اصلی آن ها مرکبات، پنبه، زیتون، انواع میوه و سبزیجات می باشد. ۶۵ درصد سبزیجات مصرفی در این شهر در زمین های کشاورزی همین منطقه پرورش داده می شوند.

همچنین از سال ۲۰۰۰ تا به امروز صنعت کشتی سازی آنتالیا هم پیشرفت چشم گیری داشته است و انتظاار می رود تا چند سال آینده به برترین مراکز کشتی سازی ترکیه و خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

مناظر و طبیعت زیبا به همراه معماری دیدنی و تاریخی خاص این شهر از دلایل مهم جذب توریستان به آنتالیا می باشد. پربازدیدترین سواحل این شهر کونیالتی ( Konyaaltı )، لارا، کارپوزکالدیران ( Karpuzkaldıran ) و ( Beydağları )، ساکلی ( Saklikent ) هستند که در ادامه ی مطلب به تفریحات بارز این مناطق هم خواهیم پرداخت.

 

دانستنی های مهم درباره آنتالیا


برای سفر به هر شهر و کشور جدیدی لازم است ابتدا کمی با نکات اصلی و کاربردی آن ناحیه آشنا شویم که در زمان سفر به مشکل بزرگی برخورد نداشته باشیم در این قسمت به نکات مهم و ضروری درباره ی شهر توریستی آنتالیا خواهیم پرداخت.

زبان مردم: ترکی استانبولی. باید توجه داشته باشید که اگر انگلیسی هم می دانید برای ارتباط برقرار کردن با مردمان آنتالیا کافی ایست و اغلب آن ها به این زبان هم مسلط هستند.

واحد پول رایج: لیر ترکی ( ترکیش لیرا ) که هر ۱ لیر حدودا ۱۰۵۰ تومان است، البته با دلار هم می توان در این شهر رفع نیاز کرد.

اختلاف ساعت با ایران: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب تر می باشد.

جمعیت : جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۰ حدود ۱٬۰۰۱٬۳۱۸ نفر برآورد شد

میزان سفر سالانه گردشگران به آنتالیا: توریستان اغلب به دلیل آثار تاریخی زیاد و سواحل دیدنی این شهر به آن سفر می کنند، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۲ میلیون توریست خارجی و در سال ۲۰۱۵ میلادی ۳۶ میلیون گردشگر به این شهر آمدند، که این کاهش به دلیل تنش و ناآرامی های سیاسی موجود در این سال بود، از میزان سفر گردشگران در سال ۲۰۱۶ میلادی هم هنوز اطلاعاتی در دست نیست اما این مقدار باز هم کاهش پیدا کرده است.

وضعیت اقتصادی : محوری اصلی اقتصاد آنتالیا بر روی صنعت توریست می چرخد. همچنین کشاورزی و دامپروری نیز از مشاغل مردمان آنتالیا است.

سوغات شهر: ظروف مسی، سنگ های چشم نظر، گلیم دست باف، چرم، جواهرات دست ساز، پوشاک و منسوجات، ادویه، کتاب های تاریخی، انواع وسایل تزئینی خانه و ...

شهردار: مندرس تورل ( Menderes Türel ) شهردار آنتالیا است و با ۱۴ نفر دیگر که عضو پارلمان مجلس ملی ترکیه به امور شهری این منطقه رسیدگی می کند.

وضعیت بهداشت: آژانس توسعه ی غرب مدیترانه BAKA پشتیبان بهداشتی شهر آنتالیا است، گردشگرانی که از تورهای تفریحی گردشی این کشور استفاده می کنند همگی تحت نظر بیمه می باشند که زیر نظر پروژه ی سلامت گردشگران می باشد. این شهر دارای بیمارستان های دولتی متعددی ایست که در ارتقا کیفیت بهداشت در این شهر نقش بسزایی دارند.

وضعیت تحصیل: اصلی و بزرگ ترین دانشگاه آنتالیا دانشگاه بین المللی آن است که ۳۰ درصد جمعیت دانشجوی این شهر را در خود جای داده در این دانشگاه به ۵۵ زبان گوناگون صحبت می شود و دانشجویان از ۹۰ کشور مختلف برای تحصیل گرد هم آمده اند.

 


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : موزه آنتالیا | Musee d' Antalya

نرخ قیمت: حدودا حدودأ 6 یورو

موزه آنتالیا در سال 1922 توسط یک معلم به نام سلیمان فیکری ارتن تاسیس شد. بعد از مسجد علاءالدین، از مناره ییولی که در شهر قدیمی قرار داشت به عنوان موزه استفاده می شد و ساختمان آن در سال 1972 به محل کنونی اش انتقال یافت.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : مسجد ییولی مینارت آنتالیا | Yivli Minaret Mosque

نرخ قیمت: رایگان

 

این مسجد در قرن 13 توسط سلطان سلجوقی علاءالدین کیقباد ساخته شده است و به سمبل آنتالیا تبدیل گشت. طول این مناره 38 متر است و 90 پله تا بالای آن دارد.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : مسجد مرات پاشا آنتالیا | Murat Pasa Mosque

نرخ قیمت: رایگان

این مسجد که متعلق به قرن شانزدهم است مسجدی باشکوه می باشد که به داشتن کاشکی کاری های منحصر به فرد و جالبش مورد توجه قرار گرفته است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : مسجد کسیک مینارت آنتالیا | Kesik Minaret Mosque

نرخ قیمت: رایگان

این ساختمان گواه بر تاریخ طولانی شهر است. کسیک مینارت یا بروکن مینارت (مناره شکسته) در شهر قدیمی آنتالیا کالیچی ابتدا به عنوان مقبره رومیان در قرن دوم پس از میلاد ساخته شده بود.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : جام پیرامیت - حرم شیشه ای آنتالیا | Cam Piramit

گلس پیرامیت سابانجی کانگرس اند اگزبیشن سنتر (مرکز نمایشگاهی و کنگره هرم شیشه ای سابانجی) که آن را به ترکی جام پیرامیت (هرم شیشه ای) می نامند مرکز همایشی چندکاره است که در آنتالیای ترکیه واقع شده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : خرابه های سلگا آنتالیا | Selge Ruins

این شهر باستانی کوهستانی نزدیک به رود کوپرو در دامنه توروسلار و 35 کیلومتری شمال شهر سریک قرار دارد. درست بعد از پارک ملی کوپرولو کانیون جاده ای 14 کیلومتری با سرآشی پر پیچ و خم شما را به این شهر می رساند.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : دروازه هادریان - هادرینز گیت آنتالیا | Hadrian's Gate

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: Barbaros, Hadrian Kale Kapısı, 07100 Muratpaşa/Antalya, Turkey

این مکانی تاریخی را نباید از دست دهید. در بلوار آتا تورک منظره خیره کننده سه قوس را خواهید دید که به افتخار سفر و بازدید هادریانوس، امپراتور وقت روم از آن شهر در سال ۱۳۰ پس از میلاد ساخته شده بود.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا :  سند لند - سرزمین شنی آنتالیا | Sandland

نرخ قیمت: حدوداً 1 تا 2 یورو

آدرس: Guzeloba District, Lara Street, Lara Birlik Public Beach, Antalya 07230, Turkey

سرزمین شنی نمایشگاه مجسمه های شنی بسیار بزرگ، کار هنرمندان سرار جهان در فضای باز است. نام دیگر این سرزمین عجیب و خارق العاده موزه مجسمه های شنی آنتالیاست. اینجا مکانی است که بزرگترین رویدادهای شنی دنیا در آن برگذار می شود.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : شهر باستانی پیسایدیا آنتالیا | Pisidia Ancient City

نرخ قیمت: حدوداً 1 تا 2 یورو

پیسایدیا یکی از مناطق باستانی آناتولی بوده است ودر شمال لیکیا قرار دارد. درحالیکه این شهر در کنار دریای مدیترانه واقع شده است ولی هوای گرم جنوب نمی تواند از کوه های تاروس عبور کند.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : غار کارائین آنتالیا | Karain Cave

نرخ قیمت: حدوداً 1.50 یورو

آدرس: Yagca Koyu Antalya Merkez, Antalya Merkez, Antalya, Turkey

اینجا بزرگترین غار در ترکیه می باشد. برخی از یافته های این مکان در موزه کوچک کارایین و یافته های دیگر در بخش دوران ما قبل تاریخ موزه آنتالیا در معرض نمایش قرار دارد.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : مسجد ایسکله آنتالیا | Iskele Mosque

نرخ قیمت: رایگان

این مسجد زیبا که مربوط به قرن نوزدهم می باشد در کنار ساحل تفریحی قرار دارد. مسجد ایسکله از سنگ های برش خورده و بر روی 4 ستون ساخته شده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : مسجد تکلی محمت پاشا | Tekeli Mehmet Pasa Mosque

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: Kaleici , Antalya, Turkey

این بنا که در قرن هجدهم ساخته شده است در منطقه کالیچی قرار دارد و یکی از مهمترین مساجد دوران امپراطوری عثمانی در این شهر است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : برج ساعت - کلاک تاور آنتالیا | Clock Tower

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: Tuzcular, Cumhuriyet Cd., 07040 Muratpaşa/Antalya

این برج در کنار دیوارهای قدیمی شهر آنتالیا واقع شده است. برج قابل توجه ساعت که در اواخر قرن نوزدهم بنا شده است، شکلی مربعی داشته و با سنگ های خشن و مقطع ساخته شده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : برج هیدریلیک - هیدرلیک کولیسی آنتالیا | Hidirlik Kulesi

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: /Antalya

این برج مقبره ای است که در قرون یک و دو پس از میلاد مسیح با ترکیبی از دو شکل، مربعی که زیر ساخت آن و دایره ای که قسمت بالایی را تشکیل می دهد، بنا شده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : پاترا آنتیک تیاتر آنتالیا | Patara Antique Theatre

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: Merkez Gelemis (Patara), Kas, Antalya, Turkey

دهکده ساحلی پاترا که زمانی پایتخت لیکیه یکی از شهرهای باستانی بوده، در زمان رومیان یکی از استان‌های این امپراتوری به حساب می آمده است. این مکان همچنین محل تولد سنت نیکولاس بوده و امروزه به علت داشتن منظره باشکوه و ساحل دست نخورده اش توجه همگان را به خود جلب کرده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : پارک آتاتورک آنتالیا | Ataturk Park

نرخ قیمت: رایگان

این پارک که در آن رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد درست در مرکز شهر واقع شده است و بهترین چشم انداز دریا و کوه را داراست. در قدیم پارک آتاتورک آبادیی در مرکز شهر بوده و مردم در میان فضای سبز و گل های وحشی اش به قدم زدن می پرداخته اند.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : پارک کارا آلی اوعلو آنتالیا | Karaalioglu Park

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: Merkez, Antalya Merkez, Antalya

این پارک شهری دارای گلهای عجیب و رنگارنگ بسیاری است و مکانی محبوب برای پیاده روی تفریحی است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : پارک یووز اوزجان آنتالیا | Yavuz Ozcan Park

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: KonyaaltI Caddesi | Antalya Center, Antalya, Turkey

این پارک که یکی از زیباترین پارک های آنتالیاست در مرکز شهر واقع شده است. آبشارهای کوچک، فواره ها، نیمکت های راحت و در عصر تغییر رنگ نورها این پارک سرسبز را


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : پرگه آنتالیا | Perge

نرخ قیمت: حدودأ 10 دلار

 

این مکان تاریخی که در 18 کیلومتری شرق ترکیه واقع شده است، بقایای شهری است که روزی سرسبز ترین شهر دنیای قدیم بوده است. با عبور از میان طاق دروازه رومی این شهر با آمفی تئاتر، دروازه هلنستیک که به خوبی حفظ و نگهداری شده است، بقایای دیوار شهر که پر از تزئینات است و بقایای بسیار دیگری روبه رو خواهید شد.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : تِرمِسوس آنتالیا | Termessos

نرخ قیمت: ارزان

آدرس: On the Antalya Burdur Road, Antalya, Turkey

در شمال غربی آنتالیا رشته کوه های توروس و پارک ملی زیبای گولوک داگی واقع شده است. شهر باستانی پیسیدیه بر روی سکویی طبیعی در بالای کوه ساخته شده و با جنگلهای انبوه کاج و گیاهان نادر فراوان احاطه شده است.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : تنگه گوینوک آنتالیا | Goynuk Kanyonu

نرخ قیمت: رایگان

آدرس: , Antalya, Turkey

تنگه گوینوک یکی از مشهورترین مناظر شهر گوینوک است. این تنگه جاذبه بزرگی از طبیعت و ورزش دوستان در شهر کمر می باشد. در شهر گوینوک هتل ها و آپارتمان های متعدد خوبی برای اقامت گردشگران وجود دارد.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : آبشار کورسونلو آنتالیا | Kursunlu Waterfalls

نرخ قیمت: حدوداً 1 تا 2 یورو

آدرس: , Antalya, Turkey

آبشار کورسونلو مجموعه آبشارهای کوچکی است که در میان جنگل درختان کاج خنکی واقع شده است. این آبشار به اندازه آبشار دودن تاثیر گذار نیست اما به علت موقعیت و دسترسی راحت ترش بعد از پیاده رویی کوتاه و خوش آیندی می توان به آن رسید. این آبشار که در فاصله 20 دقیقه ای از مرکز آنتالیا قرار گرفته است


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : آبشارهای دودن آنتالیا | Duden Waterfalls

نرخ قیمت: حدوداً 1 تا 2 یورو

آدرس: , 14km East of Antalya

آبشار های دودن در واقع دو جاذبه طبیعی مجزا در شهر آنتالیا هستند. آبشارهای دودن بالایی یکسری آبشار کوچک در پارک شهری هستند و آبشار دودن پایینی آبشاری دیدنی است که از رود دودن سرچشمه گرفته و از میان صخره های شهر آنتالیا به دریا می ریزد.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : آکواریوم آنتالیا | Antalya Aquarium

نرخ قیمت: رایگان

آکواریوم آنتالیا به عنواع یکی از بزرگترین مجموعه های آکواریومی در جهان سرگرمی، آموزش و الهام را یکجا ارائه می دهد. پس از گردش در 40 آکواریوم موضوعی این مجموعه به بزرگترین تونل آکواریومی جهان با طول 131 متر و عرض 3 متر خواهید رسید.


Previous Next

نام مرکز گردشگری آنتالیا : باغ وحش آنتالیا | Antalya Zoo

باغ وحش آنتالیا در محوطه ای که به کپزالتی معروف است و در پایان خط جدید قطار شهری قرار دارد واقع شده است. از جاده اصلی باید پیاده به داخل محوطه جنگلی رفته و حدوداً یک کیلومتر پیاده روی کنید تا به در ورودی باغ وحش برسید.


نام مرکز تفریحی آنتالیا : سافاری در آنتالیا

روزى پر جنب و جوش در جاده اى پر دست انداز و دیدن ترکیه واقعی. جیپ سافاری بهترین راه برای نزدیک شدن به این قسمت ترکیه است. در این گردش مکان هایی را خواهید یافت که از وجودشان مطلع نبودید.


Previous Next

نام مرکز تفریحات آنتالیا :  ساحل مرمرلی آنتالیا | Mermerli Beach

زمان باز بودن: از ساعت 9 صبح 7 بعد از ظهر

نرخ قیمت: حدوداً کمتر از 4 یورو 

آدرس: Mermerli Plajı, Kaleiçi, Antalya, Turkey

ساحل مرمرلی قدیمی ترین ساحل در مرکز شهر آنتالیاست.


Previous Next

نام مرکز تفریحی آنتالیا : بالن سواری آنتالیا | Ballon Rides

به سختی می توان زیبایی که طول پرواز مشاهده خواید کرد را شرح داد و فقط کسانی متوجه این زیبایی ها می شوند که این سواری را تجربه کرده اند. در این سفر این فرصت را دارید که در هنگام طلوع خورشید از بالای رودخانه کوپرولوجای کوه های تاورس را ببینید


Previous Next

نام مرکز تفریحی آنتالیا : تله کابین آنتالیا | Tele Cabin

اگه در تعطیلات به شهر کمر سفر کرده اید تجربه شگفت انگیز گردش با تله کابین از دریا به آسمان را از دست ندهید. دیدن مناظر از بالای کوه های تاح تالی که در ارتفاع 2365 متری از سطح دریا واقع شده است بسیار لذت بخش خواهد بود.


Please publish modules in offcanvas position.